Kedd/Tuesday, 2016 Dec 06, 8:51:20
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 69
Vendég/Guests: 61
Tag/Users: 8
brashvox , galamb , vuzzard , MorseSB , beida8 , weawerchuby , RaWei , larryz


Ma itt jártak:
Levin, reka1984, dobitibi, chempee, Kasu, KTib962, rigoboy, Schaula, Gledix, kalmy, Fazék, fodori, zozo54, vmiki66, Yes, stevehu03, Medvebocs, gykrantz, papnevelde, roarrr, Rexton2929, Apa52, Laosz, Joski, Futyike, cernageza, szelep, Beri54, lui59, larryz, fisglass, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2015 » Március/March » 22 » 50 Years Of Musical Exploration CD9 - Bach: Mattheus Passion (3) / Musikalischer Opfer (2007) Harmonia Mundi
50 Years Of Musical Exploration CD9 - Bach: Mattheus Passion (3) / Musikalischer Opfer (2007) Harmonia Mundi
3:32:01

on Grooveshark
FLAC
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Klasszikus / Classical | Megtekintések száma: 644 | Hozzáadta: Levin
Hozzászólások összesen: 1
0
1  
A 2013 Január 9-i bejegyzés frissítése.

"Ezen a héten háromszor hallottam az isteni Bach Máté-passióját, mindannyiszor a mérhetetlen csodálatnak ugyanazzal az érzésével. Aki tökéletesen elfelejtette a kereszténységet, az valóban úgy hallgathatja, mint az evangéliumot; az akarat tagadásának zenéje ez, és nincs benne semmi aszkézis." (Friedrich Nietzsche)
***

Bach 1747-ben látogatást tett II. Frigyes porosz királynál, aki műkedvelő muzsikus is volt. A látogatáskor a király egy nagyon nehéz, kromatikával teli témát adott fel a zeneszerzőnek, aki arra különféle fúgákat és kánonokat improvizált, majd hazatérve az egészet újraformálva a legkülönfélébb módokon feldolgozta a királyi témát, az összes lehetséges kánontípust megvalósította, sok helyen csak talányos utalásokkal jelezve a belépések és a szólamok helyét. Mindezeket egy, a témát bemutató háromszólamú Ricercar indítja, majd a kánonok következnek, a végére még egy triószonátára való is kitelik belőle, hogy végül a Canon Perpetuus, a "vég nélküli kánon" zárja le. A művet a maga idejében nem igazán tudták az őt megillető helyre tenni, de az utókor szemében Bach egyik legintellektuálisabb, legkomolyabb formai bravúrjának számít a Fúga művészete mellett. (tabulatura.hu)



Kód
http://tny.cz/2cb707c6

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]