Kedd/Tuesday, 2016 Dec 06, 1:46:00
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 34
Vendég/Guests: 34
Tag/Users: 0



Ma itt jártak:
Fazék, Mogorva, Gob, ptiv, PeterK
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2015 » Június/June » 6 » Arne Domnérus, Bengt Hallberg, Georg Riedel, Egil Johansen & Lars Erstrand - Jazz at the Pawnshop (1977/1980) ATR Mastercut / Proprius
Arne Domnérus, Bengt Hallberg, Georg Riedel, Egil Johansen & Lars Erstrand - Jazz at the Pawnshop (1977/1980) ATR Mastercut / Proprius
3:59:38

FLAC
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Jazz | Megtekintések száma: 388 | Hozzáadta: Levin
Hozzászólások összesen: 4
0
1  
"1976. december 6-án délután Gert Palmcrantz az Europa Film Studio hangmérnöke bepakolta a felvételhez szükséges eszközöket, két Nagra IV sztereó riporter magnót, két Neumann U47 mikrofont, pár tucat szalagot, kábeleket a kocsijába és elindult a Stockholmi Stampen bár felé. A kis éjszakai bárt akkortájt Pawnbroker’s shop jazz club-ként is emlegették a Stockholmiak, mivel a svéd jazz muzsikusok színe-java lépett fel esténként a kis klubban. Gert Palmcrantz nem is sejtette még, hogy december 6-án és 7-én a jazz történelem és vele a hangrögzítés történetének egyik kimagasló teljesítményét készíti el.

Hat óra körül már a bárban ügyködött, a bár pici konyháját nevezte ki felvételi stúdiónak, néhány sörös hordó és hűtőszekrény társaságában állította össze a felvételi-láncot, a kis Studer keverő pultot, két Dolby A 361-es zajcsökkentőt a két Nagra IV magnóval. A 2 db magnóra azért volt szükség, mert mindössze 15 percnyi anyagot tudott rögzíteni egy 7 colos szalagra 38 cm/sec. sebességgel és így felváltva indította a magnókat, lévén élő, megszakíthatatlan műsor ment a bárban. A bár nem volt nagy, körülbelül 80 ember fért el benne, így csak egy nagyon pici „színpadot”, inkább dobogót tudtak elhelyezni a zenészeknek. Mivel Gert nem szeretett volna sok mikrofont használni, no meg a keverő pultnak se volt sok bemenete, így a két fő Neumann U47-es mikrofont a pici dobogóval szemben, a másik párt, az O.R.T.F. (francia rádió) ún. műfejes felvételi elrendezése szerint, a dobogó jobb oldalán állította fel. A dobokhoz 2 db Neumann KM56s, a bőgőhöz pedig egy Neumann M49-es mikrofon került. Mivel a második estén a banda kiegészült Lars Erstrand vibrafonossal, ő kapta az utolsó mikrofont, ami még felfért a keverőre.
Egy kiváló felvétel született, amelynek feltételei néhány összetevő felsorolásával summázhatók: kellenek nagyon képzett zenészek (Ove Lind, Egil Johansen, Arne Domnerus, Bergt Hallbert, Georg Riedel és Lars Erstrand), egy kellemes hangulatú helység, bizonyos akusztikai körülmények és a hangmérnök, aki tudja, hogyan kell elhelyezni a mikrofonokat. Mindez akkor és ott tökéletes volt, és megismételhetetlen. Nem is kell megismételni, csak sokszor lejátszani! A hangmérnök nem csak összpontosított a felvételre, hanem el tudta kapni a zenészek és a remekül szórakozó hallgatóság hangulatát.

A felvételeket már nagyon várta egy nagyon pici, nagyon kezdő lemezkiadó, a Proprius Music alapítója Jacob Boethius. A két este felvételei dupla hanglemezen jelentek meg, még ugyanazon évben és nagyon hamar az audiophile zeneszeretők kultikus darabjaivá váltak, egyben hosszú évekre meghatározták a jazz felvételek referenciáját." (http://hangzasvilag.hu)

A lemezt természetesen 24/192 FLAC formátumban töltöttem fel.

A számok:
A1 Limehouse Blues (09:35)
A2 I'm Confessin (08:00)
A3 High Life (06:40)

B1 Lady Be Good (09:00)
B2 Take Five (07:00)
B3 Everything Happens To Me (05:00)

A zenészek:
Arne Domnérus - alto saxophone & clarinet
Bengt Hallberg - piano
Lars Erstrand - vibes
Georg Riedel - bass
Egil Johansen - drums

Kód
http://pasted.co/864755a4

2  
Köszönet a lemezért

0
3  
Újra elérhető!

4  
'Csak' 24/96. De így is csodás hands

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]