Vasárnap/Sunday, 2017 Máj 28, 3:48:49
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika






Jelen vannak:
gelazso , juanefe , biril



Ma itt jártak:
Levin, galamb, tibuno1, osomfai, KTib962, pepofec, rigoboy, Gledix, zozo54, vpetti, Yes, susdomes, Laosz, Oldbear, Tanabaj, lopakodo, DNS07, Rafiki, Mogorva, ols, Gaba, kuttyt, royalzene, csita63, zsoltzsolt, jazzmanus, jeles, balini, Asrom, qwert, hoppika, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2017 » Április/April » 13 » Arturo Benedetti Michelangeli - The Complete Warner Recordings CD13 (2015) Warner Classics
Arturo Benedetti Michelangeli - The Complete Warner Recordings CD13 (2015) Warner Classics
8:17:50

FLAC
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Klasszikus / Classical | Megtekintések száma: 160 | Hozzáadta: Levin
Hozzászólások összesen: 1
0
1  
Arturo Francesco Andrea Giovanni Maria Benedetti Michelangeli (1920-1995) kiváló olasz zongoraművészről írja az 1965-ben megjelent Zenei Lexikon: "Szülővárosában (Brescia), majd a milánói Konzervatóriumban tanult. Az 1939-es genfi versenyen 1. díjat nyert; a háború éveiben híre, sikerei nemzetközivé szélesedtek. Rendkívüli technikai készsége, különleges színfantáziája elsősorban a romantikus zongoramuzsika (Liszt) kimagasló interpretálásában érvényesül. Napjaink új zongorastílusának (Richter!) egyik előfutára."

A mester Warner kiadónál készült felvételeit tartalmazó sorozat tizenharmadik korongján Debussy zongoraműveket hallhatunk.

Claude Achille Debussy (1862-1918) a 19-20. századforduló, egyben a francia zene mindmáig legnagyobb zeneköltője. Zeneszerző, zongoraművész, karmester, a romantika talaján új utakat keres. Fiatalkorától kezdve a kor haladó impresszionista és szimbolista költőinek és festőinek stílusát követte, kitartóan kereste azt a zenét, amely a maga nyelvén e művészek világát tükrözi. Mintegy válaszul a mind teltebbé váló romantikus hangzásra, világos, áttetsző, szinte pasztell színű képeket festett zenéjével. Az ütőket és a harsány rézfúvókat többnyire csak szordínóval, azaz hangtompítóval alkalmazta, de sokszor el is hagyta. Finom harmóniáit áttört vonóskari hangzással, a hárfa lágy hangzuhatagával és a fafúvósok bársonyos, mély regiszterével szinte földöntúlivá varázsolta. Debussy nem törekszik egy-egy dallam végigvezetésére. Mozaikszerűen, hangszínfoltokból építkezik, megfoghatatlan és mégis valóságos, mint egy álom. Monet kortárs festő találóan fogalmazta meg Debussy zenéjének lényegét: "Harmóniái és hangszínei önmagukban képesek hatni." Zenei tanulmányait egy párizsi Konzervatóriumban végzi, azonban távol áll tőle az intézmény hagyományos zenei elemekre épülő művészi stílusa. 1880-82 között Csajkovszkij pártfogója, Nagyezsda von Meck mellé szegődik házi zongorakísérőnek. Így eljut Oroszországba, ahol megismerkedik az Ötök zenéjével, és Muszorgszkij zenei világa különösen nagy hatást gyakorol rá. Saját műveinek előadójaként Európa több nagy városában megfordul, így 1910-ben Budapesten is. Hatott rá a kelet-európai és a kelet-ázsiai zenében jelen lévő pentatónia.
“A zene célja a gyönyörködtetés” – vallotta.
“Aki ennyire a maga útján jár, nem egyhamar talál tetszésre és lehet hogy Debussy zenéje még soká, vagy mindig a keveseké lesz. De hatása már ma általános és jótékony. Lehet, hogy kevesebb kész értéket hagyott hátra, mint ösztönzést. Talán minden művénél több és nagyobb: nevelő hatása. Az ő iránytűje tisztultabb magasabb rendű művészet felé mutat. Most, rajta keresztül kezdjük érteni, mit dicsértek Mozarton, mikor olyan nyomatékkal emlegették ízlését. Mintha csak azóta ennek a szónak értelme veszett volna. Mintha most, annyi torz lárma után, Debussy műveiből megint a latin vonalú szépség első félénk sugarai áradnának. A szabadság és szépség felé visz az út, amelyen elindult. És itt nem fontos, hogy az új világból mekkora darab az övé. Határa nem nagy, a néhány legnagyobbak birodalmához nem is fogható. De költő a maga világában és ennél több senki sem lehet.” (Kodály Zoltán: Nyugat, 1918. 8.)



Claude Debussy
Images, Set I (1905)

01. I. Reflets dans l'eau 4:24
02. II. Hommage a Rameau 6:06
03. III. Mouvement 3:22

Images, Set II (1907)
04. I. Cloches a travers les feuilles 3:48
05. II. Et la lune descend sur le temple qui fut 4:53
06. III. Poisson d'or 3:38

2 Préludes from Book II
07. X. Canope 2:38
08. V. Bruyeres 2:45

Children's Corner
09. I. Doctor Gradus ad Pamassum 2:08
10. Jimbo's Lullaby 3:17
11. III. Serenade for the Doll 2:25
12. IV. The Snow is dancinf 2:34
13. V. The little Shepherd 2:04
14. VI. Golliwog's Cake-Walk 2:57

Kód
http://tinyurl.com/mpd6gys

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]