Hétfő/Monday, 2017 Jún 26, 3:02:52
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika






Jelen vannak:




Ma itt jártak:
Levin, isoprog, watabe, peterkova
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2017 » Május/May » 20 » Miklós Rózsa - Three Choral Suites: Ben-Hur, Quo Vadis and King of Kings, Cond.: Erich Kunzel (2005) Telarc
Miklós Rózsa - Three Choral Suites: Ben-Hur, Quo Vadis and King of Kings, Cond.: Erich Kunzel (2005) Telarc
8:46:46

Mp3 VBR 292-304 kb/s
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: OST | Megtekintések száma: 182 | Hozzáadta: dali300
Hozzászólások összesen: 1
0
1  
Rózsa Miklós (Budapest, 1907. április 18. – Los Angeles, 1995. július 27.) Oscar-díjas zeneszerző.

Vegyészmérnöknek készült, Lipcsében járt egyetemre, de párhuzamosan zeneakadémiai stúdiumokat is folytatott. Két diplomájával Párizsba ment, majd 1935-ben Londonban egy táncegyüttes művészeti vezetőjeként dolgozott. 1936-ban itt írta első filmzenei partitúráját egy Korda-produkció, a Jacques Feyder rendezte A páncél nélküli lovag számára. 1940-ben telepedett le Hollywoodban. Hamarosan ő lett az egyik legismertebb filmmuzsikus Hollywoodban és világszerte. Teljesítményét háromszor jutalmazták Oscar-díjjal. Rózsa melodikus zenéje mesteri hangszerelésben szolgálta a legkülönbözőbb műfajú filmalkotásokat, a hitchcocki thriller feszültségétől a szuperprodukciók ünnepélyes pompáján át a racionalitás mögül fölbukkanó, mély líraiság (Gondviselés), vagy a nagy melodráma fájdalmas szomorúságáig. Sokszínűsége talán Fritz Lang Moonfleet-jében szólalt meg a legtökéletesebben. Kuriózum mind a film, mind a zene történetében, hogy Billy Wildert a filmzeneszerző Rózsa Miklós egyáltalán nem filmhez komponált Hegedűversenye ihlette meg 1970-ben, s erre alapozta Sherlock Holmes magánélete című moziművét.

Miklós Rózsa was born in Budapest and was introduced to classical and folk music by his mother, Regina Berkovits, a pianist who had studied with pupils of Franz Liszt, and his father, Gyula, a well-to-do industrialist and landowner who loved Hungarian folk music. Rózsa's maternal uncle Lajos Berkovits, violinist with the Budapest Opera, presented young Miklós with his first instrument at the age of five. He later took up the viola and piano. By age eight he was performing in public and composing. He also collected folksongs from the area where his family had a country estate north of Budapest in an area inhabited by the Palóc Hungarians.

Rózsa found Budapest culture constraining and sought to study music in Germany. He enrolled at the University of Leipzig in 1925, ostensibly to study chemistry at the behest of his father. Determined to become a composer, he transferred to the Leipzig Conservatory the following year. There he studied composition with Hermann Grabner, a former student of Max Reger. He also studied choral music with (and later assisted) Karl Straube at the Thomaskirche, where Johann Sebastian Bach had once been the organist. Rózsa emerged from these years with a deep respect for the German musical tradition, which would always temper the Hungarian nationalism of his musical style.

Rózsa's first two published works, the String Trio, Op. 1, and the Piano Quintet, Op. 2, were issued in Leipzig by Breitkopf & Härtel. In 1929 he received his diplomas cum laude. For a time he remained in Leipzig as Grabner's assistant, but at the suggestion of the French organist and composer Marcel Dupré, he moved to Paris in 1932.

In Paris, Rózsa composed classical music, including his Hungarian Serenade for small orchestra, Op. 10 (later revised and renumbered as Op. 25), and the Theme, Variations, and Finale, Op. 13, which was especially well received and was performed by conductors such as Charles Munch, Karl Böhm, Georg Solti, Eugene Ormandy, and Leonard Bernstein.


Ben-Hur (1951)
01. Overture
02. Star of Bethlehem/Adoration of the Magi
03. Rowing of the Galley Slaves
04. Alleluia
05. Parade of the Charioteers
06. Miracle and Finale

Quo Vadis (1959)
07. Prelude
08. Ave Caesar March
09. Fertility Hymn
10. Assyrian Dance
11. Marcus and Lygia
12. Miracle and Finale

King of Kings (1961)
13. Overture
14. Roman Legions
15. Nativity
16. The Feast of Passover
17. Herod's Feast
18. Miracles of Christ
19. The Lord's Prayer
20. Pieta
21. Resurrection and Finale

Mormon Tabernacle Choir/Craig Jessop
Cincinnati Pops Orchestra/Erich Kunzel
Rec. orchestra: Music Hall, Cincinnati, Ohio, 15-16 May 2004; choir: Maurice Abravanel Hall, Salt Lake City, Utah, 22 Oct 2004


Kód
https://pastebin.com/TFcLQ4iZ



Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]