Vasárnap/Sunday, 2016 Dec 04, 11:22:03
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 52
Vendég/Guests: 50
Tag/Users: 2
Teljebb , vazo


Ma itt jártak:
Levin, galamb, pepofec, rigoboy, Gledix, kalmy, Fazék, zozo54, Yes, Chris, susdomes, topo, stevehu03, gshlz15, Riboga, gykrantz, papnevelde, roarrr, Laosz, Joski, Futyike, cernageza, zulumen, jakja, csabszem, xva66, Beri54, atman, lopakodo, larryz, tRudy, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2016 » Január/January » 29 » Norms, Rákosi, Diskobra, Youth Violence - Orbán népe (2015) Permaculture Records
Norms, Rákosi, Diskobra, Youth Violence - Orbán népe (2015) Permaculture Records
5:36:55

FLAC / 320 kb/s
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Egyéb/Other | Megtekintések száma: 497 | Hozzáadta: Levin
Hozzászólások összesen: 5
0
1  
"Magyarországon a punknak nagy hagyománya van, sőt, talán nem erős kijelentés az sem, hogy ez volt az utolsó olyan műfaj a magyar zenetörténetben, amit a magyar zenészek a saját képükre tudtak formálni és az angol monokróm gyárvárosok rohadására még rátettek egy lapáttal abból a a sajátos hangulatból, ami Tarr Béla filmjeit is átitatja. Ez pedig egy megvezetett és hazugságokkal külső szemlélő számára akár összetartottnak is tűnő nemzet kiábrándultságából táplálkozó elkeseredettség és kiábrándultság, annak a felismerése, hogy egy erkölcsileg szétrohadt, velejéig romlott és megbukott rendszer tehetetlen robotjai váltak az egykor reménykedő emberekből. Tarr Béla azonban már nem forgat több filmet, és a mai punkkal is annyira van jelen a párhuzam, hogy a négy zenekart tömörítő Orbán Népe lemez első zenekara, a Norms Tarr Béla filmjeinek zeneszerzőjétől Víg Mihálytól idéz.
A punk Magyarországon a nyolcvanas években a keserűség és a kilátástalanság szócsöve volt. A dalszövegek hűen reprezentálták azt a fajta frusztráltságot, ami az akkori fiatalság borús mindennapjainak szerves része volt. A kilencvenes évek ezzel szemben - talán pont azért mert nem igazán értették, hogy mi történik a rendszerváltást követően - arról szólt, hogy megjelentek és nagy népszerűségre tettek szert az olyan zenekarok, akik vicceskedtek és mivel amúgy is a konstruktív rendszerkritika sikeresen feloldódott a kannásborban, így egy időre kicsit funkciótlanná és felhigulttá vált. Azonban a kétezres évek vége felé a punk újra elkezdett visszakanyarodni a gyökereihez. Újra felbukkantak zenekarok, akik már szartak arra, hogy valamelyik nagy ruhacég által szponzorált turnén nagy turnébuszokban utazzanak és olyan dolgokról énekeljenek, mint például a lányok kergetése a tengerparton, a gördeszka boltok polcainak kínálata, vagy a sarki fagyizó.
Ekkor jelentek meg Magyarországon is újra olyan zenekarok, akik a zenét visszavitték a természetes környezetébe, azaz az olyan kis helyekre, ahol a koncertek alapokról szólnak, az ének túl van vezérelve. Ha úgy tetszik a punk egy időre meglógott, de fülön csípték és hazavitték oda ahova való és ehhez kiváló alapot szolgáltatott, hogy addigra kristálytisztán látható volt, hogy a rendszerváltás, valódi változást nem hozott és ami van azt a leginkább úgy lehetne jellemezni, ahogy egy vendéglátós ismerősöm jellemezte a forró csoki és a kakaó közötti különbséget: ugyanaz a szar csak még szarabb! Ennél találóbb hasonlat nincs egy olyan rendszerben, ami a kommunista diktatúra legsötétebb jegyeit hordozza, csak zabálhatóvá teszi azzal, hogy a szar nemzeti színű cukormázzal van leöntve.

Az Orbán népe négy zenekara is már ennek a mozgalomnak és kiábrándult társadalomnak a szerves része és hangja. A lemezen az amúgy is erős párhuzamot a hőskorszakkal az is alátámasztja, hogy mindegyik zenekar előad egy feldolgozást is. A sort a Norms nyitja a már említett találó Víg Mihály interjúrészlettel, majd belecsapnak kaotikus ám mégis végig lüktető, lendületes kényelmetlen zajorgiájukba, amit követ a Rákosi pusztai nihilizmusa. A polgári életben gátőrként dolgozó énekes Csoki szövegei tökéletesen reprezentálják a társadalomból kitaszított embereknek a gondolatait, gondjait és frusztrációját társadalmi történeteken keresztül. A Diskobra zsigeri panelpunkja a dolgozó és tehetetlen ember hangját reprezentálja, míg a Youth Violence a rendszerváltás utolsó esélye elbaszásának szószólója. (Pándi Balázs, index)

01. Norms - Idáig 03:09
02. Norms - Ez valami szörnyű 01:15
03. Norms - Nem én voltam 03:12
04. Norms - Általános közérzet 01:44
05. Rákosi - Nemzeti Együttműködés 01:18
06. Rákosi - Örök mosoly 00:24
07. Rákosi - Közmunka 00:41
08. Rákosi - Ugar 00:42
09. Rákosi - Kelet-Európa 00:30
10. Rákosi - Csürhe 00:36
11. Rákosi - Kisül az agyam 00:55
12. Rákosi - Holodomor 00:41
13. Rákosi - 2014 00:32
14. Rákosi - Szar 00:43
15. Rákosi - Család 01:07
16. Rákosi - Vidrauccaszuszájd 01:06
17. Diskobra - Konzervált múlt 01:49
18. Diskobra - Kölcsöntől fizetésig 01:17
19. Diskobra - Nyomás 02:04
20. Diskobra - Kétharmad 01:34
21. Diskobra - Málenkij robot 01:38
22. Diskobra - SS20 01:51
23. Youth Violence - Szabadságunk partjai 01:14
24. Youth Violence - Értelmiség nevelődik 01:26
25. Youth Violence - Vakfolt 00:55
26. Youth Violence - Örökölt emlék 00:52
27. Youth Violence - Magamat megváltva 01:05
28. Youth Violence - Ebben a háborúban 02:01

Kód
http://pasted.co/1444ea98

2  
A vicces punk a megakiadók kreálmánya,komfortossá tették a zenét a tinik számára. Nem véletlen hogy a Slayer kijött egy Undispute Attitude (1996) albummal,melynek konkrét koncepciója pont az volt,hogy megmutassák milyen is az igazi punkos energia. A punk lényege a szókimondó,provokáló szövegek és a zenéből felszabaduló ösztönös energia.
 
Számomra ez a punk szentháromság:
1.The Sex Pistols - Never Mind the Bollocks (1977)
2.The Exploited - Beat the Bastards (1996)
3.Bad Religion - The Gray Race (1996)

0
3  
Kedves weawerchuby köszönöm a kiegészítést.

4  
Köszi!

5  
Köszönöm!

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]