Szombat/Saturday, 2016 Dec 03, 7:48:18
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 31
Vendég/Guests: 26
Tag/Users: 5
fisglass , Gob , Bélabácsi , Petyko70 , jazola


Ma itt jártak:
Levin, rigoboy, Laosz, Joski, Sutyi73, steve63yes, fisglass, Mogorva, bokoristvan, siposl, kuckó, ZOSO1968, trszl, figjam, dali300, dnsfrnc, Robchee, mcintosh275, Bélabácsi, Gob, jazola, LSA, eduardovillela, Petyko70, TündérLala, nordea, szines, vuzzard, vigio, zene6, Ádika, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2015 » Szeptember/September » 5 » Rachel Portman - The Legend of Bagger Vance - OST (2000) Chapter III Records
Rachel Portman - The Legend of Bagger Vance - OST (2000) Chapter III Records
5:42:59

320 kb/s
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: OST | Megtekintések száma: 198 | Hozzáadta: Levin
Hozzászólások összesen: 1
0
1  
Keveseknek adatik meg, hogy pályafutásuk valamely mozzanata filmtörténelmi esemény legyen. Rachel Portman azon szűk körhöz tartozik, akik elmondhatják magukról, hogy nevükhöz olyan történés kötődik, mely megismételhetetlen a filmművészeten belül. Portman volt ugyanis az első női komponista, aki a legjobb eredeti filmzene kategóriában Oscar-díjat tudott nyeri, ez pedig annak idején igen nagy különlegességként lett elkönyvelve. Mivel a filmzeneszerzőknek csak igen elenyésző százaléka nő, így óriási szenzáció volt 1996-ban, hogy a gyengébbik nem egyik képviselője lett jutalmazva ebben a tulajdonképpen férfidominanciájú művészeti ágban.
Rachel Mary Berkeley Portman az angliai Haslemere városában látta meg a napvilágot 1960-ban. Zene iránti érdeklődése nagyon korán megmutatkozott, már igen fiatalon sok hangszeren játszott. Tinédzser korára rendkívül jól zongorázott, de már ekkor kisebb zenekari darabokat is komponált. Zenei tanulmányait a Charterhouse Schoolban kezdte meg, itt csiszolgatta zongora-, orgona- és brácsatudását, de a zeneszerzés rejtelmeibe is betekintést nyerhetett. 1979-ben a University of Oxford hallgatója lett, itt diplomázott zeneszerzésből, hangszerelésből és klasszikus zenéből. Egyetemi évei alatt már komponált, főként az iskola színházának (Oxford Playhouse) írt zenéket, és tulajdonképpen egész filmes pályafutása itt alapozódott meg, amikor is zenét komponált a diáktársai által Oxfordban forgatott filmhez, a "Privileged"-hez. Érdekesség, hogy ebben szerepelt először Hugh Grant, a rendezője pedig az a Michael Hoffman volt, aki később olyan mozik révén lett híres, mint a "Változások kora - Restoration", a "Folytatásos forgatás - Soapdish" vagy "A császárok klubja - The Emperor's Club". Az egyetem után David Puttnam producer televíziós munkát ajánlott Portmannek, ez volt az "Experience Preferred... But Not Essential" című romantikus tévéfilm, melynek sikere után egy BBC-szerződés landolt a komponistánál. A nyolcvanas években főként ennek a csatornának dolgozott, sorozatokhoz és televíziós filmekhez írt zenét. Bár termékeny időszaka volt ez a művésznő életének, de nem túlságosan került a rivaldafénybe, ugyanakkor a legnagyobb brit rendezőkkel dolgozhatott, stílusát pedig különböző műfajokban csiszolhatta.
A tévés megbízásokból való kitörést Mike Leigh filmje, "Az élet oly édes - Life is Sweet" hozta meg 1991-ben, rá egy évre pedig már Hollywoodban komponált. Első ottani filmje a "Lestrapált emberek - Used People" volt, mely stílusát tekintve egy romantikus komédia, s a későbbiek során is tulajdonképpen ezen stílusban lett Portman leginkább foglalkoztatva. A kilencvenes évek elején olyan filmekhez írt aláfestést, mint a "Benny és Joon - Benny and Joon", a "Mennyei örömök klubja - The Joy Luck Club" vagy a "Szirének - Sirens", mindezzel pedig megalapozta népszerűségét az érzelmes zenéket kedvelők körében. Az évtized közepe igen jelentős időszak volt a művésznő életében, ekkor dolgozott Alan Parkerrel a "Promenád a gyönyörbe - The Road to Wellville" aláfestésén, ekkor készült a "Wong Foo, kösz mindent! - Julie Newmar - To Wong Foo, Thanks for Everything, Julie Newmar", melynek különcsége a zeneszerzőt még inkább a figyelem középpontjába állította, de ekkor kötött házasságot is Uberto Pasolini producerrel. 1996-ban pedig zenét írt Douglas McGrath Jane Austen-adaptációjához, az "Emmá"-hoz, melyért megkapta a legjobb eredeti filmzenének járó Oscar-díjat.
(Gregus Péter, filmzene.net)

Az általam nagyon kedvelt Robert Redford által rendezett film kapott hideget és meleget is, én azonban megtekintésekor nem döbbentem meg azon, a kritikusai által bűnként említett tényen, hogy a film címadó fekete hőse egy fehér ember segédjeként szerepel.
A film zenéje Rachel Portman munkája.

01. My Best Wishes (2:27)
02. The Legend of Bagger Vance (2:11)
03. Savannah Needs a Hero (4:53)
04. Bagger Offers to Caddy for Junuh (4:07)
05. Bagger & Hardy Measure the Course at Night (2:32)
06. The Day of the Match Dawns (3:07)
07. Birdie (1:46)
08. Junuh Sees the Field (5:11)
09. Hole in One (2:30)
10. Junuh Comes Out of the Woods (3:55)
11. Bagger Leaves (3:12)
12. Old Hardy Joins Bagger by the Sea (5:50)
13. Bluin’ the Blues (2:27)
14. Mood Indigo (3:07)

Kód
http://pasted.co/cb4a0173

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]