Péntek/Friday, 2016 Dec 09, 4:23:02
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 39
Vendég/Guests: 34
Tag/Users: 5
dunageza , siposl , Borosapu , Fazék


Ma itt jártak:
Levin, Kasu, KTib962, rigoboy, Gledix, Fazék, Yes, Chris, susdomes, topo, Medvebocs, szapim, gykrantz, roarrr, Laosz, jakja, Sutyi73, larryz, Orizatriznyak, Mogorva, limre, ols, Deodato, kuttyt, eldoradoll, csita63, Tibor43, jazzmanus, maestroromolo, pault, kispaszuly, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2015 » Április/April » 17 » VA - Blues Masters Vol 2 - Postwar Chicago Blues (1992) Rhino
VA - Blues Masters Vol 2 - Postwar Chicago Blues (1992) Rhino
3:42:11
320 kb/s
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Blues | Megtekintések száma: 966 | Hozzáadta: Levin
Hozzászólások összesen: 1
0
1  
A 2011 Július 5-i bejegyzés frissítése.

"A mai értelemben vett klasszikus Chicago blues kialakulása az 1940-es évek második fele és az 1950-es évek első felére esik, amikor is ez a zenei stílus kezdett teljesen kiforrni. Az eredeti Delta blues zenét a déli államokból északra költözött munkát kereső feketék hozták magukkal és helyi lokálokban, táncházakban akusztikus bluest játszottak. A stílus fejlődésében nagy szerepet játszottak azok az új, fiatal, jólképzett zenészek, akik felismerték az elektromos erősítők nyújtotta lehetőségeket és fokozatosan felváltották a képzetlen zenészgenerációt. Az ilyen elektronizálódott zenekarokban helyet kapott a basszusgitár, dob, zongora, itt-ott a saxofon és más fúvós hangszerek is, amik mint kiegészítő hangszerek szerepét töltötték be a hagyományos húros és szájharmonikás zenekaroknál. Ez a kibővült zenei felállás a későbbiekben egyfajta alapfelállássá lépett elő. Ez a zenekari alap felállás persze nem volt annyira mereven betartva, mint a klasszikus blues zenében. Az új zenekarok szívesen alkalmaztak szólóénekeseket, virtuóz szájharmonikásokat vagy zongoristákat, de inkább a gitárosok kapták a főszerepet. Az 1950-es évek végére és az 1960-as évek elejére új, friss zenészek léptek előtérbe, akik a stílust még jobban finomították újabb sikereket elérve. A legsikeresebb új generációs zenészek B.B. King és T-Bone Walker voltak, akik egyben egy újabb alstílust is kidolgoztak, a populárisabb Westside bluest. Ez az alstílus a húros hangszerek mellé felvonultatott fúvósokat is, ezt a felállást azután szívesen alkalmazták a rock és a beat zenekarok is. A progresszív zenekarok még tovább is fejlesztették. Lényegében a Chicago blues zenei kifejlődése az 1960-as évekre befejeződött." (Joe's Blues Pages)



Kód
http://tny.cz/8871a74e

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]