Szerda/Wednesday, 2016 Dec 07, 11:28:34
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 44
Vendég/Guests: 40
Tag/Users: 4
bajla , Tibor43 , kalmy , jakabz


Ma itt jártak:
Levin, KTib962, Gledix, Fazék, Yes, golobandras, topo, stevehu03, TJRobi, gykrantz, Apa52, Laosz, Futyike, cernageza, Mogorva, ols, eszter123, Deodato, eldoradoll, Tibor43, jazzmanus, kuckó, Asrom, Santi_tata, avakum, gp53, Marcipán, gabor1951, nkelenyi, ap_small, hydroregia, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2016 » Február/February » 29 » VA - The Ultimate Jazz Archive, Set 23 [4CD] (2005) Membran Music
VA - The Ultimate Jazz Archive, Set 23 [4CD] (2005) Membran Music
5:07:41

VBR
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Jazz | Megtekintések száma: 217 | Hozzáadta: larryz
Hozzászólások összesen: 2
0
1  
A The Ultimate Jazz Archive egy öszzesen 168 (!) lemezből álló - tehát igazán átfogónak tekinthető - válogatás, melynek huszonharmadik része a swingtől a bebopig vezet el minket a modern jazz világában.

Set 23 - CD 1: Don Byas

Carlos Wesley "Don" Byas (1912-1972) amerikai jazz szaxofonista. Tinédzser éveiben közép-nyugati zenekarokkal altszaxofonozott, ám a harmincas évek elején a tenorszaxofonra váltott, és a nyugati parton kezdett zenélni. 1943-tól kisegyüttesekkel kezdett dolgozni, többnyire New York-i klubokban, ahol zenésztársai az akkor felnövő bebopperek lettek, mint Dizzy Gillespie és Charlie Parker. A negyvenes évek végén Párizsban telepedett le, amit egy hosszú időszak követett, amikor Amszterdamban és Koppenhágában élt, és különösen balladajátéka lett népszere. Telt soundja, amelyhez harmóniailag komplex játéka járul, olyan zenésszé teszik, aki azonnal felismerhető szólistaként. Byas a tenorszaxofon fejlődésének történetében meghatározó jelentősége játékos, akinek tevékenységét méltatlanul alulértékelik. 1972-ben hunyt el.


Tracklist:

01 - Slam-In' Around (1945)
02 - Harvard Blues (1945)
03 - Three O'Clock In The Morning (1945)
04 - Stardust (1945)
05 - Dark Eyes (1945)
06 - Laura (1945)
07 - Nancy (1945)
08 - Embraceable You (1945)
09 - Annie Laurie (1945)
10 - I'm Beginning To See The Light (1947)
11 - Rosetta (1947)
12 - Ain't Misbehavin' (1947)
13 - Body And Soul (1947)
14 - Blue And Sentimental (1947)
15 - These Foolish Things (1947)
16 - Humoresque (1947)
17 - Stormy Weather (1947)
18 - Riffin' And Jivin' (1947)
19 - I Can't Explain (1947)
20 - Blues For Panassie (1947)

Set 23 - CD 2: Illinois Jacquet

Jean-Baptiste Illinois Jacquet (1922-2004) amerikai jazz tenorszaxofonos. Leginkább arról emlékezetes, hogy ő játssza a szólót a Flying Home-ban. A kritikusok szerint ez volt az első R&B stílusú szaxofonjáték. A korai rock and roll korszakban is meghatározó szerepe volt. Jó improvizatőrnek és dallamosabb számok, balladák kiváló előadójának tartották.


Tracklist:

01 - Jumpin' Jacquet (1946)
02 - Blues Mood (1946)
03 - Jacquet In The Box (1946)
04 - Don't Blame Me (1946)
05 - Jacquet And No Vest (1946)
06 - Jacquet's Blues (1946)
07 - Jacquet And Coat (1946)
08 - Doggin' With Doggett (1946)
09 - You Left Me All Alone (1947)
10 - Blow, Illinois, Blow (1947)
11 - Illinois Blows The Blues (1947)
12 - Goofin' Off (1947)
13 - It's Wild (1947)
14 - Don't Push Daddy (1947)
15 - Riffin' With Jacquet (1947)
16 - Sahara Heat (1947)
17 - I Surrender Dear (1947)
18 - Destination Moon (1947)
19 - For Truly (1947)

0
2  
Set 23 - CD 3: Charlie Parker

Charles "Charlie" Parker, Jr. (1920-1955) amerikai jazz-szaxofonos, zeneszerző. Az egyik legnagyobb hatású jazz-zenészként tartják számon Louis Armstrong és Duke Ellington mellett. Vezető szerepet játszott a bebop stílus megalkotásában, amit a gyors tempó és a melódia helyett a harmóniára alapozott. Sok szerzeménye vált többször feldolgozott standard zenévé, például a „Billie’s Bounce”, „Donna Lee”, „Antropology”, „Ornithology”. Szárnyaló, gyors és ritmikailag aszimmetrikus rögtönzései könnyen ámulatba ejthetik azt, aki hallgatja. Habár rengeteg felvétele demonstrálja Parker szikrázóan virtuóz és harmóniailag bonyolult játékát, bluest is ugyanolyan jól játszott. Téma nélküli blues improvizációja a „Parker’s Mood” egyikee a legmélyebb hatású felvételeknek. 1936-ban, Hálaadáskor Parker autóbalesetet szenvedett, - amelynek következtében több bordája is eltört és a gerince is megsérült - kórházba került és rövid idő alatt morfin függővé vált. Drogfüggősége élete végéig kísérte és halálában is szerepet játszott. Parker alapvetően változtatta meg a jazz arculatát, és az egész XX. századi zene fejlődésére hatást gyakorolt. Hatása a jazzre mérhetetlen volt. Lennie Tristano mondta: “Ha Charlie igénybe akarná venni a plágiumot büntető törvényt, beperelhetne csaknem mindenkit, aki az elmúlt 10 évben lemezt készített." Azzal, hogy művészi céljai keresésében ennyire semmibe vette a sikert és a biztonságot, Charlie Parker a feketék zenéjének első egzisztencialista hőse lett.


Tracklist:

01 - Ko Ko (1945)
02 - Billie's Bounce (1945)
03 - Moose The Mooche (1946)
04 - Yardbird Suite (1946)
05 - Ornithology (1946)
06 - Night In Tunisia (1946)
07 - Lover Man (1946)
08 - The Gypsy (1946)
09 - Be Bop (1946)
10 - Bird's Nest (1947)
11 - Cool Blues (1947)
12 - Relaxin' At Camarillo (1947)
13 - Cheers (1947)
14 - Carvin' The Bird (1947)
15 - Stupendous (1947)
16 - Donna Lee (1947)
17 - Chasin' The Bird (1947)
18 - Cheryl (1947)
19 - Buzzy (1947)
20 - Dexterity (1947)
21 - Bird Of Paradise (1947)

Set 23- CD 4: Dizzy Gillespie

John Birks „Dizzy” Gillespie (1917-1993) amerikai jazz-trombitás, zenekarvezető, énekes és zeneszerző. Óriásira dagadt arcával, deformált trombitájával, valamint csodálatos trombitajátékával összetéveszthetetlenül magára vonta az emberek figyelmét. 12 esztendős korában kezdett pozanozni, majd több mint egy év múlva trombitálni. Nagyrészt autodidakta zenész volt, aki ugyan nyert egy zenei ösztöndíjat, de jobban szeretett zenélni, mint szabványtanulmányokat folytatni. 1935-ben abbahagyta az egyetemet, és Philadelphiába költözött, ahol helyi zenekarokban kezdett játszani. 1939-től különböző New York-i bandákban játszott. 1940-ben Gillespie Kansas Cityben találkozott Charlie Parkerrel, a Calloway band turnéja alatt, és zenei kapcsolatba került azzal az emberrel, akivel a jazz arcát és soundját együtt változtatták meg. Gillespie zeneszerzőként is lázasan aktív volt. A hetvenes és a nyolcvanas években számos díjat, kitüntetést kapott, és ifjonti, szürke eminenciása szerepköréből a jazz idősebb államférfijának szerepébe lépett át, pedig még mindig csak ötvenes évei elején járt. Pályafutása során Gillespie szinte mindig talált friss gondolatokat; s a látványosan magas díszítések, a nyers izgalom, gazdag vitalitás mögött mindig ott az érzelmek mélysége, amely rokon a nagy romantikus balladásokéval. Jól élt, és örökre megőrzi helyét a jazz igazi gigászai között. Munkássága nélkül a zene nemcsak más, de sokkal kevesebb lenne, mint amivé valójában vált.


Tracklist:

01 - Good Bait (1945)
02 - Blue 'N' Boogie (1945)
03 - All The Things You Are (1945)
04 - Dizzy Atmosphere (1945)
05 - Salt Peanuts (1945)
06 - I Can't Get Started (1945)
07 - Hot House (1945)
08 - Shaw 'Nuff (1945)
09 - Hallelujah (1945)
10 - Dizzy Boogie (1945)
11 - 'Round About Midnight (1946)
12 - When I Grow Too Old To Dream (1946)
13 - Night In Tunisia (1946)
14 - Ol' Man Rebop (1946)
15 - Anthropology (1946)
16 - Oop Bop Sh' Bam (1946)
17 - One Bass Hit (Part 1) (1946)
18 - That's Earl Brother (1946)
19 - 52nd Street Theme (1946)

Külön köszönet baljan-nak e különleges válogatás megosztásáért és az eredeti feltöltésért!

Kód
http://tinyurl.com/j4edfqz

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]