Szombat/Saturday, 2016 Dec 03, 10:33:13
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 46
Vendég/Guests: 40
Tag/Users: 6
rozsdás , don68go , kartik97 , GarryAust , ddjozsi , stevehu03


Ma itt jártak:
Levin, Kasu, rigoboy, zozo54, Yes, stevehu03, gykrantz, Laosz, Joski, Sutyi73, martin1963, steve63yes, fisglass, Mogorva, bokoristvan, eldoradoll, GarryAust, siposl, kuckó, ZOSO1968, Santi_tata, trszl, figjam, ap_small, dali300, stuar, dnsfrnc, Robchee, smulan, mcintosh275, Bélabácsi, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2015 » November/November » 28 » VA - The Ultimate Jazz Archive, Set 3 [4CD] (2005) Membran Music
VA - The Ultimate Jazz Archive, Set 3 [4CD] (2005) Membran Music
1:10:31

VBR
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Jazz | Megtekintések száma: 329 | Hozzáadta: baljan
Hozzászólások összesen: 2
0
1  
A The Ultimate Jazz Archive egy öszzesen 168 (!) lemezből álló - tehát igazán átfogónak tekinthető - válogatás, melynek harmadik része a klasszikus jazz, a ragtime és a dixieland híres előadóinak világába kalauzol.


Set 3 - CD 1: Johnny Dodds

Johnny Dodds (1892–1940) new orleans-i származású dzsessz-zenész. A klarinét volt a fő hangszere, de gyakran játszott altszaxofonon is. Saját szerzeményei is népszerűek voltak, és olyan zenészek is meghívták együtteseikbe, mint Joe "King" Oliver, Jelly Roll Morton, Lovie Austin és Louis Armstrong. Testvérével, a dobos Warren "Baby" Dodds-szal a a New Orleans Bootblacks-ben jásztott 1926-ban. A blues-on alapuló erőteljes, de mégis szívből jövő előadásmódjára a virtuozitás volt jellemző. Játéka jelentős hatást gyakorolt egy későbbi klarinétosra, nevezetesen Benny Goodman-re. Dodds 1927 és 1929 között rengeteg lemezfelvételt készített, de a '30-as éveben betegeskedése miatt már kevesebbet koncertezett. 1940-ben szívrohamban halt meg Chicagóban.

Tracklist:

01 - High Society Rag (1923-06-22)
02 - Drop That Sack (1926-05-28)
03 - Lonesome Blues (1926-06-23)
04 - Perdido Street Blues (1926-07-13)
05 - Gatemouth (1926-07-13)
06 - Too Tight (1926-07-13)
07 - Flat Foot (1926-07-14)
08 - I Can't Say (1926-07-14)
09 - Someday, Sweetheart (1926-09-17)
10 - Memphis Shake (1926-09-17)
11 - Carpet Alley-Breakdown (1926-12-11)
12 - San (1927-04-21)
13 - Clarinet Wobble (1927-04-21)
14 - If You Want To Be My Sugar Papa (1927-04-21)
15 - New Orleans Stomp (1927-04-22)
16 - Billy Goat Stomp (1927-06-04)
17 - Weavy Way Blues (1927-10-05)
18 - After You've Gone (1927-10-08)
19 - Come On And Stomp, Stomp, Stomp (1927-10-08)
20 - Joe Turner Blues (1927-10-08)
21 - Piggly Wiggly (1929-07-24)
22 - Oriental Man (1927-12-15)

Set 3 - CD 2: Louis Armstrong

Louis Daniel Armstrong, becenevén Satchmo (1901–1971) amerikai dzsessztrombitás, énekes, zenekarvezető, a dzsessztörténet egyik legnagyobb és legismertebb alakja. Nemcsak dzsesszmuzsikus volt, hanem szórakoztatóművész is, és a dzsessz elterjedése, valamint a fekete bőrű muzsikusok elfogadása nagy mértékben köszönhető munkásságának. A csodagyerekre először Joe „King” Oliver figyelt fel, aki 1917-ben meghívta zenekarába. Kingtől sokat tanult, s neki köszönhette azt is, hogy New Orleanson kívülre is eljutott. Amikor Oliver 1923-ban Chicagóba hívta, azonnal átköltözött, és duettjük hatalmas sikereket ért el. Ebben az évben készült el Armstrong első hangfelvétele is. Az évtized végére már az egész országban keresett lett, fontos felvételeket készített New Yorkban, Chicagóban, Washingtonban és Los Angelesben, New Orleansba azonban soha többé nem tért vissza. Az 1930-as években a kornettet trombitára cserélte. 1932-ben és 1933-ban Európában turnézott, és tomboló sikert aratott. A szvingkorszak idején Armstrong elismertsége csökkent, zenéje nem volt már olyan divatos, de menedzsere mindent megtett a művész újbóli felemelkedéséért. Együttesével Armstrong számos világkörüli turnén vett részt. Az idő múlásával Louis Armstrong arcizmai már lazultak, így egyre inkább áttért az éneklésre. Egyedi előadásmódjában számtalan dal vált slágerré, köztük a Do You Know What It Means To Miss New Orleans és a What a Wonderful World, mely 1968-ban a brit slágerlista élére került. Ő volt az egyik első és legnagyobb scattelő is, azaz szöveg nélkül fantáziaszótagok artikulálásával énekelt. Kevés kivételtől eltekintve minden őt követő trombitás az ő nyomdokaiban haladt és halad, s így vagy úgy, de az utókor minden dzsesszmuzsikusa köszönhet neki valamit. Miles Davis mondta róla: „Nem tudsz olyat játszani a modern trombitán, ami ne tőle származna, főleg a modern vackokat figyelembe véve. Nem emlékszem, hogy valaha is rosszul játszott volna. Soha.”

Tracklist:


01 - Cornet Chop Suey (1926)
02 - Don't Forget To Mess Around (1926)
03 - Skid-Dat-De-Dat (1926)
04 - Twelfth Street Rag (1927)
05 - Struttin' With Some Barbecue (1927)
06 - Wild Man Blues (1927)
07 - Fireworks (1928)
08 - A Monday Date (1928)
09 - West End Blues (1928)
10 - Basin Street Blues (1928)
11 - Weather Bird (1928)
12 - Mahogany Hall Stomp (1929)
13 - (What Did I Do To Be So) Black And Blue (1929)
14 - Dear Old Southland (1930)
15 - Dinah (1930)
16 - If I Could Be With You One Hour Tonight (1930)
17 - Tiger Rag (1930)
18 - Them There Eyes (1931)
19 - Shine (1931)
20 - Lazy River (1931)
21 - Star Dust (1931)

0
2  
Set 3 - CD 3: Luis Russell

Luis Russell (1902-1963) jazz-zongorista és zenekarvezető. Afro-karibi származású családba született, apja zenetanár volt, így hamar megtanult hegedülni, gitározni, harsonán és zongorán játszani. Zenészi karrierjét mozikban kedte, némafilmek zongorakísérője volt. Később 3000 dollárt nyert lottón és ebből a pénzből telepedett le anyjával és húgával New Orleans-ban. Itt kezdett el helyi bandákban fellépni, majd később Chicagóba tette át a székhelyét. Ott került King Oliver együtteséhez. Kéőbb saját zenekart alapított és leszerződött az OKeh Records-hoz. Az itt itt készült lemezeit a jazz mérföldköveinek tartják. 1935-től kezdve Louis Armstrong kísérőzenekaraként beutazták a világot. 1948-ban teljesen visszavonult az aktív muzsikálástól és zenét kezdett tanítani.


Tracklist:

01 - 29th And Dearborn (1926)
02 - Sweet Mumtaz (1926)
03 - Plantation Joys (1926)
04 - Please Don't Turn Me Down (1926)
05 - Dolly Mine (1926)
06 - Broadway Rhythm (1929)
07 - The Way He Loves Is Just Too Bad (1929)
08 - I Got Rhythm (1930)
09 - Saratoga Drag (1930)
10 - Ease On Down (1930)
11 - Honey, That Reminds Me (1930)
12 - You Rascal You (1931)
13 - Goin' To Town (1931)
14 - Say The Word (1931)
15 - Freakish Blues (1931)
16 - At The Darktown Strutter's Ball (1934)
17 - My Blue Heaven (1934)
18 - Ghost Of The Freaks (1934)
19 - Hocus Pocus (1934)
20 - Primitive (1934)

Set 3 - CD 4: Red Nichols

Ernest Loring "Red" Nichols (1905-1965) amerikai jazz kornettos, zeneszerző, zenekarvezető. Hosszú pályafutása alatt Nichols a legkülönbözőbb zenei stílusokban játszott. A kritikus Steve Leggett úgy írja le őt, mint "kiváló kornettos, remek improvizatőr és munkamániás". Állítólag több mint 4000 felvétel készült vele, csak az 1920-as években.


Tracklist:

01 - Riverboat Shuffle (1927)
02 - Indiana (1929)
03 - Dinah (1929)
04 - On the Alamo (1929)
05 - Rose of Washington Square (1930)
06 - Peg O' My Heart (1930)
07 - Sweet Georgia Brown (1930)
08 - China Boy (1930)
09 - The Sheik of Araby (1930)
10 - Corrine Corrina (1930)
11 - Fan It (1931)
12 - Harlem Twist (1928)
13 - The Darktown Strutter's Ball (1927)
14 - Davenport Blues (1927)
15 - Original Dixieland One-Step (1927)
16 - Shim-Me-Sha-Wabble (1928)

Külön köszönet baljan-nak e különleges válogatás megosztásáért és az eredeti feltöltésért!

Kód
http://tinyurl.com/q93bldz

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]