Csütörtök/Thursday, 2016 Dec 08, 8:52:15
Az Ön belépési neve Guest | Csoport "Vendégek"Üdvözöllek Guest

Fordító / Translator
A honlap menüje
Műfajok/Categories
Belépés/Enter
Belépési név:
Jelszó:
Mini chat
Statisztika



Online összesen: 62
Vendég/Guests: 55
Tag/Users: 7
brashvox , gykrantz , maedina , Tibor43 , fgmano , kbm , jazola


Ma itt jártak:
Levin, skz, KTib962, Fazék, Yes, susdomes, Laosz, Mogorva, ols, kispaszuly, kuckó, boly, avakum, ap_small, Pityu, tyipu, BASUKA, sipi58, Gob, jeszenakjanos, MorseSB, eduardovillela, catfree, MrC, bobcat100, TündérLala, tobila, techton, szines, kbm, béjé, [Teljes lista]
free counters
zenekucko.ucoz.com Webutation
Nyitólap » 2016 » November/November » 4 » Yael Naim (2007) Tôt Ou Tard
Yael Naim (2007) Tôt Ou Tard
9:24:34

FLAC / 320 kb/s
Tracklist & download links in comments
Related Posts with Thumbnails
Kategória: Pop | Megtekintések száma: 174 | Hozzáadta: dali300
Hozzászólások összesen: 1
0
1  
Az Almás cég a New Soul című dalt választotta laptopjának reklámkampányához, milliókkal ismertetve meg így az addig csak a franciáknál népszerű énekesnő, Yael Naim egyáltalán nem a reklámok és csillogás, hanem az intimitás, az álmodozás, a belső szépség birodalmába kalauzoló lemezét. A dal Top 10 siker lett Amerikában, és a 2007 őszén a Tot Ou Tard (Előbb vagy utóbb) nevű kis francia kiadónál megjelent címnélküli album 2008 márciusában a nagy Warner terjesztésben az egész világon forgalomba került.

Yael Naim tunéziai zsidó szülőktől született 1978-ban Párizsban, majd négyévesen családjával Izraelbe költözött. Gyermekkorát és kamaszéveit betöltötte a klasszikus zene, a Beatles, Joni Mitchell és később a dzsessz: egy Tel Aviv-i dzsesszklubban énekelt, majd a katonaságnál (Izraelben a nőknek is be kell vonulniuk a seregbe), illetve a légierő zenekarában töltött két év után The Anti Collision néven saját együttest alapított, melyben az őt ért eddigi zenei hatásokat próbálta ötvözni több-kevesebb sikerrel. 2000-ben tért vissza Párizsba, ahol hamar felfedezték, egy zenés darabban való szereppel és egy filmbetétdallal a háta mögött pedig máris leszerződtette az EMI. 2001-ben Yaël név alatt jelentette meg Amerikában rögzített angol és francia nyelvű dalokat tartalmazó In A Man’s Womb című debütáló albumát, amit ma már elhibázott lépésnek tart. A kallódó lány végül 2004-ben belebotlott David Donatien nyugat-indiai ütőhangszeres-producerbe, aki olyan eltérő terepen mozgó zenészekkel dolgozott eddig együtt, mint Wassis Diop, Sally Nyolo vagy Junior Jack, és aki nemcsak Yael szerzeményeinek hangszerelésébe segített be, hanem bátorította is őt, hogy héberül is énekeljen. 

Az albumra (melynek nagy részét saját párizsi lakásában vette fel az akusztikus gitáron és billentyűs hangszereken játszó énekesnő) végül francia, angol és héber nyelvű, kellemesen csendes, visszafogott édes-bús álmodozó dalok kerültek, melyek középpontjában az ének áll, az akusztikus hangszerek vagy az elektronika a háttérből támogatja finoman a dallamot és mondanivalót. A szerzemények nincsenek agyonhangszerelve, mégis mindegyikben van egy finom kis ötlet, hang, ritmus, amely sem a dalt, sem a lemezt nem engedi unalomba fulladni. A Yashantiban madarak csicseregnek elszálló gitárok alatt, az Endless Song Of Hapinessnek egy régi, visszhangos, kissé már elhangolódott zongora ad karaktert, az ars poeticát egy gyermek mesevilágába repítő Far Farban kalimbát pengetnek. Bár a lemez alapvetően a folk és a pop vonalán mozog (a Too Long, a New Soul, valamint a Kid With No Eyes művésznév mögé bújó Clement Verzi dalszerző-énekessel közös szép duett, a Shelcha tökéletes popdalok), a Paris című nyitódalban rögtön tetten érhető a sanzon, a Pachadban pedig a jazz hatása. Yael zenéje leginkább Tori Amos, Nerina Pallot, Regina Spektor és társnőik munkásságával rokon, de a fájdalmasan melankolikus Lonely még Antony & The Johnsons dalait is eszünkbe juttatja. A Britney Spears-féle Toxic feldolgozása viszont hatalmas kakukktojásnak tűnik ebben a társaságban, de briliáns: a dal eleinte bazári zenedobozok hangján szólal meg, majd súlyos trip-hopba fordul, miközben az erotika az eredeti verziónál finomabban, intelligenciával körítve jelenik meg. 

Tracklist:

01. Paris (03:07)
02. Too long (04:43)
03. New soul (03:45)
04. Levater (03:25)
05. Shelcha (04:38)
06. Lonely (04:06)
07. Far far (04:21)
08. Yashanti (03:53)
09. 7 baboker (03:33)
10. Lachlom (04:22)
11. Toxic (04:27)
12. Pachad (04:28)
13. Endless song of happiness (03:00)


Kód
http://pastebin.com/Q52ufZBq

password : psalm69

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]