"Vivaldi hatalmas életművének feltárását még ma sem tekinthetjük lezártnak. 49 operája, nagyszámú egyházi és kamarazenéje, 23 szimfóniája és közel 500 versenyműve került elő. Annak ellenére, hogy életében inkább operaszerzőként tartották számon, az utókor a barokk concerto kimagasló mestereként ismeri és tiszteli.
A „rőt pap” 350 szólóhangszerre és vonósokra komponált concertójából 230 hegedűverseny. Emellett komponált – csökkenő számban – fagott-, cselló-, oboa-, fuvola-, viola d’amore-, furulya-, sőt mandolinversenyt is. Több mint 40, zömében két azonos hangszerre készült kettősverseny, több mint 30 olyan versenymű, amelyben 3 vagy több hangszer kap szóló szerepet, közel 60 szólista nélküli vonós-koncert (concerto ripieno), több mint 20 szólóhangszerek kis csoportjára íródott concerto megalkotója. Nem minden alap nélkül kérkedhetett De Brossesnek, hogy milyen könnyen, gyorsan komponál. Saját állítása szerint hamarabb megkomponálta egy concerto valamennyi szólamát, mint amennyi idő alatt lemásolták azt.
Ahogy a hegedű és fagott versenyek esetében, úgy az oboaconcertók számát tekintve is Vivaldié az legtermékenyebb alkotó rangja. 20 oboaversenyén kívül 6 kettősversenyben és 19 több hangszerre írt versenyművében szerepelteti az oboát." (Kubina Ágnes)