A 2013 Április 6-i bejegyzés frissítése.
Az 1760 és 1800 közötti néhány évtizedben a billentyűs hangszereknek (keyboard, Klavier) három alapvető típusa élt egymás mellett: a csembaló, a klavikord és a forte-piano. A csembaló a 17-18. század hangszereinek "királya", az orgona mellett úgyszólván "alkirály", a klavikord praktikus, finom kis házi hangszer, a fortepiano pedig a nagy újdonság ( a kalapácszongora, Cristofori és Silbermann találmánya), amely a zenélés kifejezési eszköztárának - mindenekelőtt a piano és a forte játéknak - lehetőségeit gazdagította. (A korabeli használat a Piano Forte, Piano-Forte, Forte piano, Forte-piano elnevezéseket szabadon váltogatta, de manapság már csak a "fortepiano" alakot használjuk, hogy megkülönböztessük a modern zongorától.) (Kárpáti János )
Claude Balbastre (1724-1799) francia zeneszerző, orgonista, csembalista és fortepianista, korának egyik leghíresebb francia muzsikusa Dijonban született.
Édesapja templomi orgonista volt, s két házasságából 18 gyermeke született. Claude ezek közül a 16. volt.
1750-ben Párizsba költözött, ahol Jean-Philippe Rameau támogatásával szédítő pályát futott be: fellépett a Concert Spirituel zenei társaság koncertjein, a Notre-Dame katedrális és a Királyi Kápolna orgonistája, a királyi udvar csembalistája, és a provance-i gróf, a későbbi XVIII. Károly király orgonistája lett.
A forradalom miatt az idős mester elvesztette állásait, és egy időre nyugdíját is, de legalább az élete megmaradt. Forradalmi dalok és himnuszok szerzőjeként alkalmazkodott az idők változásához.
E lemezen a korabeli szalonok számára írt divatos, szórakoztató darabjait
Mitzi Meyerson adja elő csembalón és fortepianón.
CD I
Prélude
La Monmartel ou la Brunoy
La Bellaud
La Suzanne
La Morisseau
La Laporte
La De Caze
La Lamarck
La Berville
La Castelmore
CD II
La D’Hericourt
La Courteille
La Lugeac
La Genty
La Malesherbes
La Berryer ou la Lamignon
La D'Esclignac
La Segur
La Boullogne
Marche des Marseillois et l'air Ça-Ira
Kód
http://pasted.co/fcb41fee