Zene, ének, gitár:
Cseh Tamás Versek, ismertetők, életrajzok:
Bereményi Géza Közreműködik:
Bóna János, Büki Mátyás, Vigh Lajos, Belej Ferenc, Gacsó Gabriella, Turáni Csaba, Mali István, Dés László, Geiger György, Gémesi Katalin, Szűcs Antal Gábor, Gallai Péter, Papp Gyula, Presser Gábor, Németh Alajos, Németh Gábor, Feyér Balázs.
A/1. FEHÉR BABÁK (amiből kiderül, miről szól a lemez: lányokról, akik egy Tékozló Fiú - továbbiakban TF - életében előfordultak, mint kapcsolat, és fehér babák lettek TF emlékezetének polcain, és most majd a dalok sorra leveszik őket onnan; a dal elején megkapó trombita-takarodó)
A/2. I LOVE YOU SO (összetapadva kell táncolni, félhomályban, nyelvészeti kérdésekről szól, nosztalgikusnak indul, de idővel bekeményedik: leszámol, továbblép, kiutat mutat csaknem, de azért még nem, s ez életkori sajátosságokkal magyarázható részben: én még fiatal vagyok, hadd szórakozzak még, mutasson más, ráérek a kiútra később, ez hiba)
A/3. HORVÁTHORSZÁG (pazarlása a születésünkkel ránk bízott érzelmi lehetőségeknek, ám nem csak TF a hibás, legalább annyira vétkes a lány, Horváth Anna is, aki elhagyja hazáját, mint a szülőföldjén maradt TF, aki innen, Magyarországról teszi világméretűvé egy azonosítási zavarát)
A/4. SALGÓTARJÁN (e dal segítségével bejárhatjuk a TF rendelkezésére álló egész világot Tarjántól Komáromig, egy Tarjánban hagyott lánytól a komáromi letelepedésig, családalapításig húzódik az ív, féltékenység, elvágyódás, megbánás kavarog benne, a párokat ketté szakító vonatfütty festi alá)
A/5. A 8. A 12 KÖZÜL (e dal szinte már a tudat alá fúr le: vallomásos kép a sodródás okozta bűnről, feszültségét talán a bűntudat tévútra kerülése adja: családi életeket tehet tönkre egy-egy fiatalkori botlás - állítja a dal, akár a balladák, a képen: Jutka, a tulajdonképpeni hősnő, aki itt csak drámai okként szerepel)
A/6. TEN YEARS AFTER (amiben TF-nek 1969-ben megvilágosodása támad, tisztán látja magát 1979-ben, az adott pillanatban, kiabál a sötétben, mert a mosókonyhában nincs villany, csak az utcai neonok fénye szűrődik be hozzá, és elhatározza, hogy minden másként lesz, nem úgy, ahogyan mutatkozik)
B/1. A RUBINPIROS TANGÓ (ezt a tangót egy boros, razziákkal és csecsemősírással tarkított éjszakán hallotta először és nem utoljára a Keleti Pályaudvar restijében TF; megtorpant, nem tudta, ki kinek játszik, csak azt: "Ezt a tangót ez a zenekar TUDJA!")
B/2. A KEZDET KEZDETE (képünkön Poremba Éva, TF életében az első nemi kapcsolat, az a szomszédasszony, akinek férje gyakran volt éjszakás az Izzóban, s ilyenkor a kamasz TF tegezhette a fejlett nőt, ám ha nappal találkoztak, kezicsókolom-szervusz volt a köszönés, végül TF-ék elköltöztek)
B/3. TÁBORI LAP KARÁDY KATALINNAK (ezt a dalt az apjától tanulta TF, ugyanis az idősebb TF női ideálja ez az ismert moziszínésznő és énekesnő volt, gyakorta emlegette, dúdolta dalait, felugrott karosszékéből és felkiálltott: "És ezt a nőt én még láttam a Pipacsban...!")
B/4. ÁCS MARI (nagyon szép, komolyan vett dal: alapvető kérdéseket hánytorgat; TF leszámol ifjúkora következetességével, mert úgy érzi, az idők tejessége csak így következhet el, de mi lesz a többiekkel, akiknek csak befelé nyílik az ajtó? ki van túlerőben: mi vagy MI?)
B/5. FEGYVERSZÜNET (a képen Annamari, egy kitelepített leány és a még gyermek TF, amint éppen azt a biciklit mutatja, melyen Annamarival önfeledten három percig elrepülni módja volt egy vidéki nyaralás alkalmával, s ez az elragadtatás azóta is megkísérti néha, összemossa a fogalmakat, ami baj)
B/6. UTÓIRAT (a képen: Irén, aki TF vidéken élő nővére, mindeddig levelezgettek, de most TF bejelenti, hogy ennek is legyen vége, a külön utak időszaka következett el, amiről azt hitték, hogy csak játék, az időközben sorssá szerveződött, stb.)
Kód
http://tny.cz/331f4209